Onderhoud  

Sorry no English version yet..


Technisch:

Diagfragma Koppeling  

Drukgroep:

Merk:   Ferode
Type:    215 DB
Spanning 420 kg of 410 da.N

Koppelingsplaat:

Voorzien van een Dentalschijf van 1,3 mm dik; afmetingen 215 X 145 mm

Dikte van de nieuwe frictieplaat:
-onbelast: 8,4 +/- 0,1 mm
-onbelast na gecomprimeerd te zijn door het mechanisme: 8 +/- 0,1 mm
-gecomprimeerd onder een belasting van 450 kg: 7,7 +/- 0,15/0,30 mm.

1.-Vliegwielhuis
2.-Vliegwiel
3.-Koppelingsplaat
                          a- drukplaat
 4.-Drukgroep   b- deksel
                          c- diafragma
5.-Kogeldruklager
6.-Geleidebus voor koppelingslager
7.-Koppelingsvork
8.-Kogelbout voor koppelingsvork
9.-Bedieningscilinder met ontluchting b.
10.-Verende borgring
11.-primaire as
12.-Krukas

De Koppelings bediening  
Bediening is hydraulisch: werkt met werkcilinder en hulpcilinder, de laatste zit rechtstreeks aan het koppelingspedaal. Hier de werkcilinder onder de versnellingsbak.
De hulpcilinder: deze wordt direct door het pedaal aangedreven. Hier de hulpcilinder zelf, bevindt zich op het schutbord naast de stuurstang uitgang. Wordt gevoed door remreservoir.

Hiervandaan gaat het verder naar de werkcilinder.

Controleer of het beschermingsrubber op de werkcilinder heel is, zoniet onmiddelijk vervangen. Als er vuil tussenkomt lekt het zuigertje en aanvankelijk gaat het pedaal steeds lichter tot er totaal geen tegendruk meer is. Dan kan een nieuwe rubber halen en de nieuwe rubber op de zuiger. Let op, er zijn verschillende maten. Ofwel 29 mm of 30 mm.
Bij vervanging zegenring van de werkcilinder loshalen en aan de achterzijde, waar de leiding met remvloeistof de cilnder binnenkomt zit nog een plaatje met een bout om de cilinder te behoeden voor draaien, ook deze loshalen met het plaatje. Vervolgens een bandenligter tussen bak en koppelinsarm en de koppelingsarm wegdrukken. Nu heb je genoeg ruimte om de zuiger te vervangen. Mocht hij niet naar buitenkomen dan als de koppelingsarm geen druk uitoefend eve nop het pedaal trappen, dan komt hij vanzelf.
Let op voor de remolie, die komt er gelijk mee uit.
nu de zuiger met nieuw rubber erin, olie bijvullen en ontluchten.

Tip: ontluchten gaat het beste door de bandenligter weer tussen de koppelingsarm en het huis van de bak te zetten en een keer of 10 in en uit te drukken.
kijk of de zuiger meebeweegt  en voila, alles klaar

Hier de plaats voor de bandenligter.
Het beschermrubber zit om de koppelings bedienings stift.
Het reservoir voor de remvloeistof voor de koppeling. Bij lekkage kan hij nooit helemaal leeg lopen en de remwerking beinvloeden.  

Casy@cistron.nl